Häftiga observationer

Nu är min vecka på sjukhuset slut och jag har fått vara med om en hel del häftiga saker. Dels fick jag vara med på ett EKO i tisdags då man tittade på hjärtat med ultraljud. I går fick jag vara med på en elkonvertering då man sövde ned personen för att sedan ge honom en elstöt så att hjärtat hoppade tillbaka och fick normal hjärtrytm. Men det jag var med om idag slog allt, fick nämligen vara med på en pacemakeroperation! Det var häftigt att få se sånt man bara sett på tv live! Fick klä ut mig till ett riktigt ufo med gröna kläder och konstiga mössor och munskydd. Tur att man inte är rädd för blod haha! Är nöjd med veckan överlag trots att det blivit alldeles för många kaffepauser och slöande pga brist på saker att göra. Nu sitter jag bara och väntar på att alex tåg ska komma fram så ska jag gosa ner mig med honom och somna gott för man blir trött av att vara sjuksköterska och gå upp 5 på morgonen har jag märkt! Jag är riktigt arg på mig själv att jag inte tog något kort i ufodräkten det hade varit kul att ha men såhär såg jag ut i alla fall:

Kommentarer
Postat av: ida

shiiiit va ballt det lät :D du är så coool victoria!!!

2011-10-14 @ 08:24:07
URL: http://https://ikb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0